התינוק שלך לא יתרגל!  והוא ממש לא מפונק!

אין הורה שלא שמע את המשפטים המפחידים לגבי ההרגלים “הגרועים” שאנחנו נותנים לתינוקות שלנו. מסתבר, שלכולם יש מה להגיד על הדרך ההורית שלנו: דרך ההרדמה, האוכל של התינוק, התגובות שלנו, הלבוש של התינוק, הנשיאה של התינוק, לוקח או לא לוקח מוצץ, סדר היום וכדומה. אחד הדברים הכי חשובים שאני מלמדת בסדנאות ובהדרכות שלי הוא שכל תינוק הוא אינדיבידואל, יחיד ומיוחד ולכן אין טעם להשוואות בכלל.
נכון, לכל התינוקות מאפיין אחד משותף, בסיסי וידוע – הם תלויים בנו. התינוקות שלנו תלויים בנו שנאכיל אותם, נלביש אותם, נחליף להם, נעביר אותם ממקום למקום, נרגיע אותם, נספק את צרכיהם ואפילו יש תינוקות שצריך להרדים. חשוב לזכור, אומנם הצרכים של כל התינוקות כמעט זהים אבל, הם שונים מבחינת אופן המענה שהם מקבלים וזקוקים לו. לכל תינוק יש דרך אחרת שבו הצרכים שלו מסופקים. קודם כל כי כל תינוק צריך את הדרך המתאימה לו וגם כי הבסיס לשונות היא המציאות והמשפחה שכל תינוק נולד אליה. מחקרים מראים שגם לנו כמבוגרים יש צרכים זהים (זוכרים את הפירמידה המפורסמת של מאסלו?!). גם לנו כמבוגרים אופן סיפוק הצרכים שונה בהתאם לאופי, להרגלים, להעדפות ולמציאות שלנו.

 

 האם התינוק שלכם מפונק? סביר להניח שלא!פינוק זה לעשות משהו עבור מישהו שהוא יכול לעשות בעצמו. התינוקות שלנו – “מעט” מוגבלים ביכולות שלהם תינוקות לא בוכים כי הם עושים לנו דווקא או כי בכי מפתח את הריאות… (הוא ממש לא!) ושום דבר שקורה עכשיו כשהתינוק שלנו פיצי פצפון, לאו דווקא ישפיע על הפינוק שלו בתור ילד, מתבגר ומבוגר. מה שהילד שלנו *כן* לומד זה שההורה שלו שם בשבילו כשהוא צריך אותו (!) ושיש מישהו בעולם הזה שאחראי לדאוג לו ולספק את צרכיו הפיזיים והרגשיים.

אז מה נכון לעשות? מלבד כללי בטיחות ובריאות התינוק אין *נכון או לא נכון* אוניברסליים עם תינוקות. יש נכון ולא נכון לכל משפחה. כל משפחה קובעת את דרך ההורות שלה. חשוב לזכור שכל אחד מאיתנו מגיע להורות עם תיק: התיק מכיל ערכים, אמונות, הרגלים, חוויות ילדות, זכרונות ועוד… הכל משפיע עלינו כהורים וגם על התינוקות שלנו. בזוגיות הורית תמיד יהיו אי הסכמות לגבי דרך גידול וחינוך ילדים. לדעתי, אי הסכמות בתחילת הדרך ההורית וגם במהלכה זאת הזדמנות נפלאה! הזדמנות לפתוח את הנושא ההורי לשיחה ולעשות יחד סוג של חזון הורי. חשוב להבין איך כל אחד מכם רואה את אופן ודרך גידול וחינוך הילד. תזכרו, היכולת לקבל את השונות בינכם וליצור יחד דרך משותפת היא דוגמא נפלאה לילדים שלכם

 בקיצור? תפסיקו לפחד!  תפסיקו לפחד מפינוק, הרגלים וממה שהסביבה תגיד, תהיו שלמים עם ההחלטות שלכם כהורים.

מתי לעשות שינוי? כשהמצב כבר לא מתאים לכם ולתינוק שלכם עשו את השינוי ממקום נכון ושלם ולא מתוך פחד לגבי העתיד או חוויות של אחרים.

והכי חשוב, תזכרו שאתם מדריכי הדרך של הילדים שלכם הם צריכים אתכם שתובילו אותם בדרך המתאימה להם כאינדיבידואל ולכם כמשפחה…