ישנם תינוקות שנסיעה ברכב היא הפעילות האהובה עליהם ועוד לפני שיצאנו מהשכונה הם נרדמים בנינוחות. אך לא כל התינוקות נרדמים בנסיעות ויש הורים רבים הנמנעים מנסיעות בכלל ונסיעות ארוכות בפרט בגלל הבכי ההיסטרי של הקטנטנים. נכנסנו לרכב אחרי שבדקנו חיתול, התינוק שבע, נראה שכל צרכיו מסופקים אבל 2 דקות לאחר הכניסה לרכב הבכי מתגבר ואנחנו במצוקה בדיוק כמוהו…

אז מה עושים:
1. היכנסו לרכב 10 דקות לפני תחילת הנסיעה כדי להפעיל קירור או חימום וכדי לתת לתינוק שלכם זמן הסתגלות למצב הנסיעה.
2. דברו עם התינוק – ספרו לו לאן נוסעים ומה משך הנסיעה, הניחו עליו ידיים כשאתם מדברים איתו כדי שירגיש שאתם שם בשבילו. חכו מספר דקות ואז התחילו בנסיעה.
3. כיסוי הכיסא – נסיעה היא חוויה עמוסת גירויים: נופים משתנים, רעש הכביש, צפירות, תזוזת הרכב, עצירות פתאומיות וכו. אני ממליצה לכסות את הכיסא או החלון בחיתול טטרא נושם בצבע אחיד כדי לחסום גירויים חזותיים.
4. שירו לתינוק – אין דבר נעים יותר לתינוק מקולם של הוריו (גם אם הם זייפנים מקצועיים)
5. מוזיקה – במידה והתינוק נכנס לבכי היסטרי ואין אפשרות לעצור בצד ולהרגיע אותו ננסה לעזור לתינוק להגיע לארגון מחדש ולקשב. נפעיל מוזיקה בעוצמה גבוהה לכמה שניות ונסגור אותה בפתאומיות, נחזור על הפעולה מספר פעמים עד שהתינוק יכנס לקשב והבכי יפסיק. אני תמיד משווה את התהליך לדפיקה בדלת באמצע סיטואציה – ההפסקה והקשב גורמים לנו להתארגן מחדש.
6. ערכת נסיעה – מוצץ נוסף, בקבוק מים, צעצוע אהוב ושירים כיפיים שניתן לשים במהלך הנסיעה ברכב.

          
7. חלון פתוח – רעש לבן ידוע כמרגיע תינוקות רכים משום שמדמה את קולות הרחם – השאירו פתח צר לכניסת אויר באחד מחלונות הרכב.

ערסול קטן שינוי גדול
8. הפתרון שתמיד (!) עובד הוא ערסול התינוק בכיסא. ערסול היא התנוחה הרחמית של התינוק ולכן מרבית התינוקות ירגישו בטוחים בתנוחה. הבטן תהיה משוחררת וכך התינוק לא יסבול מגזים במהלך הנסיעה. במידה ויש גרפס תקוע, בית החזה בתנוחה הזאת משוחרר ורפוי. כיצד נערסל את התינוק? נושיב את התינוק בכיסא כשהוא חגור, מתחת לרגליו נשים חיתול מגולגל כדי שהאגן יהיה מעוגל והבטן משוחררת. ניקח חיתול נוסף נגלגל אותו ונניח מתחת לכתפיים כך שגם בית החזה יהיה רפוי.